torsdag 10 januari 2013

Mathantverk på Teneriffa

 
Qué alegría! när jag av en slump sprang på den butik som jag redan hemma i Sverige hoppats hitta. Här på Teneriffa finns en organisation för mathantverkare som heter "La Despensa de Tenerife" (Teneriffas Skafferi) Jag hade planerat in en resa till norra delen av ön då jag hade läst mej till att butiken bara fanns där och är jag på södra delen. Men så i jakten på en solhatt så var den bara där, på strandpromenaden i Los Christianos. En liten butik fylld med goda och inspirerande marmelader, likörer, "mojos", choklad och andra godsaker. Nu är det provsmakning som gäller! Och en till tur till butiken.
Tills dess njuter vi av sol, värme och god mat samt fantastiska promenader genom det speciella och dramatiska landskapet.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer: